Vi lavede et 24 timers stop i Singapore på vej hjem fra Bali. Vi havde altså en hel dag til at se og opleve byen ligsom vi gjorde i Dubai.

Formiddag

Haji lane

Om formiddagen tog vi til Haji lane og gik en tur på den rigtig hyggelige og meget farverige gade. Gaden er fyldt med små, fine butikker og hyggelige cafeer. Vi kom dog lidt tideligt før alle butikkerne var åbnet.

Derefter gik vi mod Little India, for at se en lidt anden side af byen. Vi fik lige to iskaffe to go i en af mange små food hawkers.

Frokost

Old airport road food centre

Singapore er en moderne storby med meget “rene” gader, de har altså ingen streetfood på gaderne. I stedet er der en hel del hawker centre rundt omkring i byen. Et hawker center et sted hvor en helt masse små madboder er samlet. Man kan få rigtig mange forskellige lokale og andre asiatiske retter, det er en rigtig god og lokal måde at spise på.

Vi havde ikke fået morgenmad, så vi spiste en tidlig frokost i Old airport road food centre. Vi fik en del forskellige rigtig gode retter.

Vi fik den traditionelle morgenmad fra Singapore: half boiled egg og kaya toast. Det er nogle meget let kogte æg som bliver slået ud og toppet med soya og peber, ved siden af spiser man lyst luftigt brød eller toast med smør og en form for sød kokoscreme.

Derud over fik vi Laksa, som er en nudelsuppe med karry, kokosmælk og fisk, som vi fik en toppet med en form for stegt tofu. Vi fik en popiah, som en en frisk forårsrulle, den består af en ultra tynd pandekage som er rullet med fyld bestående af blandt andet sauce og grøntsager. Vi fik også en wantan mee, som er friske ægnudler med wontons, sauce, grøntsager og svinekød.

Eftermiddag

Om eftermiddagen tog vi tilbage til vores hotel for at bade og slappe af et par timer ved poolen.

Sen eftermiddag/tidlig aften

Senere om eftermiddagen tog vi til LeVeL33, som er en rooftop bar og restaurant. Man kan både få en finere middag indenfor eller man kan som vi gjorde få lidt “snacks” at spise udenfor med rigtig flot udsigt over byen. Det var et meget fint sted og maden var rigtig god.

Aften

Gardens by the bay

Vi gik over til Gardens by the bay, det passede med at solen ikke var gået ned endnu men vi kunne så det bliver mørkt, og alt lyset blive tændt på “træerne”. Et rigtig godt og populært tidspunkt at se den parken. Det er en rigtig flot park og et super godt sted at gå en tur, man kan normalt også gå en tur oppe på broerne mellem træerne, de var dog lukket den dag vi var der pga. noget vedligeholdelse.

Aftensmad

Marina Bay Mall

Vi endte med at spise ret sen aftensmad, da vi allerede havde fået lidt mad på rooftop baren. Vi gik gennem Marina Bay Mall og lang Marina Bay, der er rigtig flot promenade med masser af liv. Marina Bay Mall er et kæmpe mall med små kanaler, utroligt mange butikker og der alverdens forskellige restauranter. Vi endte med at spise på den japanske restaurant: Ippudo x Kurt Obi hvor vi blandt andet virkelig god ramen.

3 Replies to “En dag i Singapore”